MEDIA
 

Publiken: Nya aktörer och nya mediavanor

Plats: Kongresshall B
Datum: 2010-10-26
Tid: 11:00-12:30

Många svenskar har använt Internet i snart tio år och de flesta är dagliga användare. Internet får successivt en ställning likvärdig med radio, tv och tidningar. För unga människor är Internet den viktigaste informationskällan vid sidan av tv och tidningar, och som socialt medium är Internet överlägset – idag har är fyra miljoner svenskar aktiva på Facebook som ett exempel. Hur ska medieföretagen anpassa sig till publikens nya vanor för att vara relevanta i morgon också?

Talare:  

Lena Victorin

Tidningsutgivarna
Moderator

Olle Findahl

World Internet Institute
Svenskarna och Internet 2010
Olle presenterar resultat från studien Svenskarna och Internet 2010 om svenska folkets Internetvanor.

Anders Mildner

--
Ladda ner presentation: Mildner_publiken.pdf

Lotta Kjellin

Sveriges Radio
Så ska SR förbli relevant
Ladda ner presentation: kjellin-sverigesradio.pdf