![]() |
MEDIA |
![]() |
Intäkterna: Bli en del av affären
Plats: | Kongresshall B |
Datum: | 2010-10-26 |
Tid: | 13:40-15:10 |
När medierna möter Internet ökar utbudet – fler än någonsin tidigare får en röst – samtidigt som den traditionella annonskakan minskar. Den existerande affärsmodellen har visat sig svår att överföra, men samtdigt finns det ingen brist på Internetföretag som gör stora vinster. Affärsutveckling behövs, men hur ska det egentligen gå till? Under den här sessionen räknar vi kallt med att publiken finns där, och fokuserar istället på hur vi ska tjäna pengar på den.
Talare: | ||
![]() |
||
![]() |
Patrik Wikströmmmtcentre.se
Att ta betalt för medieproduktion
Medieföretag har traditionellt baserat sina affärer på publikens lust att konsumera media. I dagens förändrade medievärld blir den affären allt svagare. Istället måste medieföretag bygga affärer baserade på publikens lust att producera media. |
|
![]() |
Anna Omstedt LindgrenMeduniverse
Nätverkande som affärsidé
Anna kommer att prata om hur de nischade Internetnätverken leder till lönsamma affärer. När de mest eftertraktade målgrupperna kan säkerställas, kontaktas och till och med vill betala för att erhålla information, då närmar sig Internet fungerande affärsmodeller. Ladda ner presentation: omstedtlindgrenaffaren.pdf
|
|
![]() |