Stockholm Waterfront 23-24 november 2015

24 Nov
Den digitala människan Arrangörer Deeped Strandh & Sarah Larsson Bernhardt

Hur ser individens liv ut i en digital värld? Välkommen till ett försök att lyfta frågor och insikter runt den digitala verkligheten vi lever i.

Den digitala människan är den tredje delen i ett försök att lyfta frågor och insikter runt den digitala verkligheten. För två år sedan började det med en dag om det digitala samhället. Förra året pratade vi om den digitala folkligheten – relationer, sociala reflektioner mellan personer. I år väljer vi att inrikta oss på den minsta gemensamma nämnaren: individen.

Under dagen kommer vi ge ett antal pusselbitar runt hur individens liv ser ut i en digital värld. Pusselbitar som du som åhörare kan sätta in i din vardag av att utveckla, utbilda och arbeta med digital transformation, marknadsföring eller kommunikation.

Hashtagg: #dighuman

 

Plats A1

Länk till programpunkten

Keynote-sessions

Talare

Plats M1

Länk till programpunkten

Fika

Plats C4

Länk till programpunkten

Social by default: Introduktion. Läs mer

Talare

  • 20150703_16.11.36

    Deeped Strandh   Creative planner and digital strategist på United Power Ad Agency

    Strateg för digital transformation inom kommunikation. Expert på sociala medier och planner runt varumärken och kampanjer. Läs mer

  • sanna_larsson_bernhardt_250px

    Sarah Larsson Bernhardt   Social media advisor på #socialbydefault/KnowIT

    Sarah Larsson Bernhardt har sin grund i printreklam, och har jobbat i reklambranschen som art director i snart tio år. Nu jobbar hon som content creator och med sociala medier. Läs mer

Plats A4

Länk till programpunkten

Människa 2.0 Läs mer

När det digitala jaget räddar den fysiska kroppen.

Talare

  • michael_kazarnowicz

    Michael Kazarnowicz   Head of Innovation, Pronto

    Michael har arbetat med internet sen 1995 och har de senaste fem åren bland annat jobbat på Björn Borg som globalt ansvarig för sociala medier, på Twintip Insights som strateg och kombinerar nu sitt intresse för digital kommunikation och teknik i rollen som innovationschef på kommunikationsbyrån Pronto. Wearables, smarta hem/kontor och den allt suddigare gränsen mellan människa och teknik är saker han tittar på just nu.
    Läs mer

Plats A4

Länk till programpunkten

Att hacka sin kropp. Läs mer

Hur långt kan vi går för att göra vår kropp digital?

Plats A4

Länk till programpunkten

Självbilden och hur den påverkar vår prestation Läs mer

Om hur digitalt och analogt påverkar våra handlingar

Talare

  • sara_bengtsson

    Sara Bengtsson   PhD, Karolinska Institutet

    I do research on brain processes and behaviour. In particular I focus on how the brain is processing expectations and feedback that concerns ones own performance. I ask questions such as 'what happens with cognition if I think of myself as being clever/stupid?' Before working at Karolinska Institutet I spent four years at University College London.
    Läs mer

Plats A4

Länk till programpunkten

Den digitala människans själ Läs mer

Om hur mötet med det digitala förändrar oss och våra känslor.

Talare

  • jonas_mosskin

    Jonas Mosskin   Psykolog, organisationskonsult och frilansskribent

    Jonas Mosskin jobbar med organisationsutveckling, bland annat processledning, kreativa workshops och coaching av individer och grupper. Han tar emot klienter för terapi. Jonas föreläser ofta om internet, sociala medier och hållbarhet i arbetslivet och om psykologiska perspektiv på klimat- och hållbarhetsfrågor. Läs mer

Plats A4

Länk till programpunkten

Molnet och människan Läs mer

Microsofts vision om den digitala människan. 

Talare

  • jonas_persson-microsoft

    Jonas Persson   VD Microsoft Sverige

    Jonas Persson är verkställande direktör för Microsoft i Sverige sedan 2013, och har i många olika roller drivit Microsofts transformation. Under åren 2009-2013 var Jonas Persson baserad på Microsofts huvudkontor i Redmond, USA, med globalt ansvar för affärsområdet Developer and Platform Evangelism. Innan dess hade han en liknande roll med ansvar för Västeuropa. Läs mer

Plats M1

Länk till programpunkten

Lunch

Plats A1

Länk till programpunkten

Keynote-session

Talare

  • parsons_250

    Kathryn Parsons   Grundare, Decoded

    Kathryn Parsons är grundare av det digitala utbildningsföretaget Decoded, och var med på Business Insiders lista över 30 Most Important Women Under 30 In Tech. Läs mer

Plats A4

Länk till programpunkten

Medieborgarna – en bild av svenskens digitala medieutveckling Läs mer

Lukasz Lindell är kommunikationsansvarig för Medieutredningen vars första del släpptes i början av november. Vi kommer att ta ett samtal om individen i dagens mediavärld och vad vi ser framåt i digital utveckling av svenska medier.

Talare

Plats A4

Länk till programpunkten

När robotar möter människan. Läs mer

Talare

  • dani2014sua

    Danica Kragic   Professor

    Danica Kragic is a Professor of Computer Science at the Royal Institute of Technology, KTH pursuing research in robotics. She is the Director of the interdisciplinary Centre for Autonomous Systems. Danica received the 2007 IEEE Robotics and Automation Society Early Academic Career Award. Läs mer

Plats M1

Länk till programpunkten

Fika

Plats A4

Länk till programpunkten

Interaktionen mellan människa och maskin Läs mer

Talare

  • susanne_timsjo

    Susanne Timsjö   User Experience Manager ABB

    Susanne Timsjö är ansvarig för mjukvaruforskning på ABB Corporate Research Sverige och delar i detta föredrag med sig av sitt arbete inom User Experience.
    Läs mer

Plats A4

Länk till programpunkten

Konsten i mötet mellan människa och det digitala Läs mer

Talare

  • carinism

    Carin Ism   Konstnär

    Jag arbetar med att dekonstruera fotografier och skisser på förtryckande och smärtsamma motiv för att därefter, med en rad analoga och digitala tekniker, bygga upp dem till komplexa och – i min blick och bedömning – vackrare varianter av sig själva. Det vill säga precis det människan ofta har gjort med tekniska landvinningar överlag. Mitt arbete, och min presentation, kommer handla om just den rörelsen, hur vi med teknikens hjälp kan gå från det godtyckligt tilldelade till det medvetet åtrådda.
    Läs mer

Plats A4

Länk till programpunkten

Social by default Läs mer

Den digitala verkligheten, vad vi kan lära av tre års Internetdagarna om den digitala verkligheten.

Talare

  • 20150703_16.11.36

    Deeped Strandh   Creative planner and digital strategist på United Power Ad Agency

    Strateg för digital transformation inom kommunikation. Expert på sociala medier och planner runt varumärken och kampanjer. Läs mer

  • sanna_larsson_bernhardt_250px

    Sarah Larsson Bernhardt   Social media advisor på #socialbydefault/KnowIT

    Sarah Larsson Bernhardt har sin grund i printreklam, och har jobbat i reklambranschen som art director i snart tio år. Nu jobbar hon som content creator och med sociala medier. Läs mer

Plats M1

Länk till programpunkten

Mingel

Anmälan

Att gå på ett evenemang på Internetdagarna kostar endast 1 000 kronor (ex moms). Varje evenemang har ett begränsat antal platser – först till kvarn. Passa också på att gå på något av de evenemang som arrangeras den andra dagen! Ta en titt på evenemangssidan – vi hoppas att du hittar något för dig under båda Internetdagarnas dagar.

Möjlighet att anmäla sig kommer upp på internetdagarna.se i höst.