För att skapa en förändring krävs mod, engagemang och en känsla av meningsfullhet. Delta i samtal om hur ledare och beslutsfattare kan skapa en inkluderande och välmående kultur med hjälp av gamification – och få med dig 7 konkreta tips!
Gamification handlar om att ta inspiration från spel för att uppnå ett syfte. För oss är syftet att få människor att må bättre. Under passen får du ta del av presentationer och paneldiskussioner kring projekt där gamification har varit den avgörande faktorn för att lyckas. Vi delar med oss av 7 konkreta tips som hjälper dig att själv bedriva förbättringsarbete med hjälp av gamification.
Björn Rutholm, CEO & Gamificationexpert
Erfarenhet från reklambyrå, webbyrå, produktbyrå & sist men inte minst, konsultbolag. Från hemsidor och e-handel till appar och digitala installationer. Från Cola Zero, Disney & Ferrari, till kommuner och lokala handlare. För ett par år sedan bröt han sig loss från ekorrhjulet och startade PixelPappa, med målet att förbättra världen, en gamification-upplevelse i taget.
Program för detta temaspår
Försnack
Keynote: Ayesha Khanna, AI-expert
Introduktion till gamification och dagen
Det här passet ger dig en bra överblick om vad gamification är, hur det används och vad det kan ge för effekter. Vi kommer löpande under dagen dela med oss av 7 tips som hjälper dig att komma igång med gamification.
Björn Rutholm, CEO & Gamificationexpert
Erfarenhet från reklambyrå, webbyrå, produktbyrå & sist men inte minst, konsultbolag. Från hemsidor och e-handel till appar och digitala installationer. Från Cola Zero, Disney & Ferrari, till kommuner och lokala handlare. För ett par år sedan bröt han sig loss från ekorrhjulet och startade PixelPappa, med målet att förbättra världen, en gamification-upplevelse i taget.
Andreas Carlsson - My Better Me
Fireside chat mellan moderator och Andreas Carlsson som berättar om Ed-tech och spelelement inom utbildning. Direkt insyn i framtidens utbildningsystem. Hur vi med hjälp av modern teknik, beteendevetenskap samt design och element från spel motiverar elever att bli sitt bästa jag. Vi besvarar så många frågor vi hinner med i slutet av passet.
Andreas Carlsson, låtskrivare och grundare AXB Schools
Andreas Carlsson arbetar som internationellt erkänd låtskrivare och var del av det svenska musikundret med en total skivförsäljning på över 150 miljoner album. Han har medverkat i TV program som X- factor, Idol och Made In Sweden. Han skriver också just nu på sin tredje bok och konsulterar Verve/Universal Music USA som A&R. Han är även kompositören bakom Paramour on Broadway och jobbar för tillfället med sin första film i USA.
Paus
Peter Sikström - SPF seniorerna digitalisering
Fireside chatt mellan moderator och generalsekreterare Peter Sikström. Peter berättar om hur hans organisation med modern teknik och lekfulla miljöer försöker motverka ofrivillig ensamhet hos seniorer. Hösten 2020 drog projektet "Mötesglädje istället för ensamhet" igång. Ett arvsfondsprojekt med syfte att utveckla en digital mötesplats för att motverka ofrivillig ensamhet, bryta isolering och öka livsglädjen hos seniorer. Vi besvarar så många frågor vi hinner med i slutet av passet.
Peter Sikström, Generalsekreterare SPF Seniorerna
Peter Sikström tillträdde tjänsten som generalsekreterare för SPF Seniorerna under våren 2015. Han har tidigare arbetat för Studieförbundet Vuxenskolan och varit egen företagare.
Sedan 2017 representerar Peter Sikström SPF Seniorerna i Regeringens pensionärskommitté.
Lunchutmaning presenteras
Presentation av utmaning inom gamification.
Björn Rutholm, CEO & Gamificationexpert
Erfarenhet från reklambyrå, webbyrå, produktbyrå & sist men inte minst, konsultbolag. Från hemsidor och e-handel till appar och digitala installationer. Från Cola Zero, Disney & Ferrari, till kommuner och lokala handlare. För ett par år sedan bröt han sig loss från ekorrhjulet och startade PixelPappa, med målet att förbättra världen, en gamification-upplevelse i taget.
Lunch
Kom igång med gamification
Sista passet för dagen, nu börjar det bli dags att komma igång. Här får du svar på hur du tar din idé från tanke till verklighet och vad som krävs för att göra det. Lyssna in så ger vi dig de sista verktygen du behöver för att dra igång gamification i din organisation. Sammanfattning av dagen och genomgång av vår lunchutmaning. Tid för frågor och hur ni kommer i kontakt med oss efter detta event.
Björn Rutholm, CEO & Gamificationexpert
Erfarenhet från reklambyrå, webbyrå, produktbyrå & sist men inte minst, konsultbolag. Från hemsidor och e-handel till appar och digitala installationer. Från Cola Zero, Disney & Ferrari, till kommuner och lokala handlare. För ett par år sedan bröt han sig loss från ekorrhjulet och startade PixelPappa, med målet att förbättra världen, en gamification-upplevelse i taget.